Na czym polega dieta 1000 kcal
Na czym polega dieta 1000 kcal?

Dieta 1000 kcal jest bardzo restrykcyjna, ale pozwala schudnąć nawet do 8 kilogramów ciągu 4 tygodni.

Kuracja 1000 kcal daje naprawdę dobre efekty. Znaczne ograniczenie wartości energetycznej produktów pozwala szybko zrzucić dodatkowe kilogramy. Taki efekt zawdzięczamy temu, że codzienny jadłospis dostarcza do organizmu mniej kalorii niż wynosi jego zapotrzebowanie energetyczne – musi on więc sięgnąć do zapasów zgromadzonych w postaci tłuszczyku.
Dieta 1000 kcal wymaga dokładnego liczenia kalorii zawartych w każdym posiłku. Dlatego kuracja ta przeznaczona jest dla osób bardzo skrupulatnych. Możemy jednak zrezygnować z samodzielnego komponowania menu na rzecz gotowego planu żywieniowego. Plusem tej restrykcyjnej diety jest jednak to, że nasz codzienny jadłospis może zawierać zróżnicowane produkty. Dzięki temu, ta niskokaloryczna kuracja, nie sieje spustoszeń w organizmie, jak niektóre modne diety-cud. Codzienne posiłki dostarczą bowiem porcję białek, witamin i minerałów oraz tłuszczów.
Ważną zasadą diety 1000 kcal jest jednak nie tylko zmieszczenie się w przedziale kalorii, ale także zaplanowanie regularnych posiłków. Nie możemy więc podzielić dziennej dawki energetycznej na pół. Dietetycy zalecają, aby na śniadanie przeznaczyć 250 kcal, na kolację 200 kcal, a na obiad 350 kcal. Dodatkowo należy zaplanować II śniadanie oraz podwieczorek (po 100 kcal). Takie rozłożenie kalorii, nie tylko zapobiegnie uczuciu głodu, ale także sprawi, że organizm dostarczoną energię będzie zużywał na bieżące potrzeby, a nie odkładał w postaci tkanki tłuszczonej „na zapas”.

Na czym polega dieta kopenhaska
Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska jest jedną z najbardziej restrykcyjnych kuracji odchudzających – trwa ona 13 dni, a dzienny jadłospis wynosi poniżej 1000 kalorii.

Ta 13-dniowa kuracja odchudzająca pozwala schudnąć nawet do kilkunastu kilogramów. Wymaga jednak żelaznej woli i ścisłego trzymania się jadłospisu. Tego typu odchudzanie przeznaczone jest wyłącznie dla osób zdrowych, ponieważ kuracja opiera się na ściśle określonych produktach, które dostarczają niewiele energii i składników odżywczych (dzienny jadłospis to około 800-900 kcal). Jedną z podstawowych zasad jest tutaj to, że nasza dieta musi trwać dokładnie 13 dni, a my codziennie musimy jeść posiłki, które podaje jadłospis (nie można ich w żaden sposób modyfikować). Ważne jest również to, aby stosowania diety nie powtarzać częściej niż co dwa lata.
Dieta kopenhaska składa się z kilku podstawowych produktów. Posiłki oparte są na warzywach, jajach, rybach, chudym mięsie oraz niewielkiej ilości owoców. Mięso i ryby można doprawiać świeżymi ziołami, ale należy całkowicie zrezygnować z soli. Codziennie na śniadanie należy pić czarną kawę z łyżeczką cukru. Możemy wypijać około 2 litrów wody mineralnej. Dozwolona jest również zielona herbata.
Ważne jest jednak to, aby przestrzegać pór posiłków i nie podjadać nic pomiędzy nimi (dotyczy to nawet gumy do żucia). Dieta składa się z 3 ściśle określonych posiłków. Ostatni posiłek należy zjeść do godziny 18:00.
Tego typu dieta jest bardzo restrykcyjna, dlatego warto pamiętać o tym, aby po jej zakończeniu do codziennego jadłospisu stopniowo włączać nowe produkty. Najlepiej dodawać po około 100-200 dodatkowych kalorii – dzięki temu unikniemy efektu jo-jo, który jest prawdziwą zmorą osób stosujących tę monotonną dietę.

Rezygnacja z glutenu na własne życzenie
Rezygnacja z glutenu na własne życzenie

Wiele ostatnio słyszy się o diecie bezglutenowej – jednak czy jest ona dedykowana wszystkim?

W ostatnich latach wzrosło zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe. Coraz więcej osób decyduje się wyłączyć gluten ze swojej diety. Gdy uda nam się przez kilka tygodni jeść wyłącznie potrawy przygotowywane z bezglutenowej mąki, jeść specjalne pieczywo i unikać glutenu jak tylko się da, rzeczywiście odczujemy poprawę swojego stanu zdrowia. Wielu specjalistów do spraw żywienia jeszcze do niedawna zarzekało się, że dieta bezglutenowa jest po prostu jedną ze zdrowych diet eliminacyjnych, ale najnowsze badania pokazały, że nie jest ona konieczna dla wszystkich, a wręcz przeciwnie – stosowana na dłuższą metę może przynieść negatywne skutki. Niektóre organizmy nie tolerują glutenu. Dość szybko diagnozuje się tę przypadłość, czyli celiakię, we wczesnym wieku dziecięcym a nawet niemowlęcym. I okazuje się, że jeśli nie ma ku temu konkretnych, medycznych przeciwwskazań (czyt. Nie ma się zdiagnozowanej nietolerancji glutenu), nie powinno się z niego rezygnować na własne życzenie. Często rodzice alergików rezygnują sami z konkretnych produktów w diecie, by jeść dokładnie to samo, co ich dzieci, by nie odczuwały one dyskryminacji przy stole. Jednak warto uświadomić sobie, że jeśli dieta bezglutenowa nie jest dla nas wskazana, co może stwierdzić wykwalifikowany dietetyk, i nie rezygnować z ulubionych pszennych posiłków. Warto od najmłodszych lat tłumaczyć swojemu dziecku z celiakią, że gluten jest dla niego szkodliwy, i dlatego ono musi unikać poszczególnych produktów, ale uczyć, że wszyscy dookoła jedzą inaczej – w przyszłości dziecko i tak będzie musiało się z tym zmierzyć.

Jak pozbyć się wody z organizmu
Jak pozbyć się wody z organizmu

Kilka kilogramów więcej może być skutkiem nadmiaru wody w organizmie.
Najczęściej nadmiar wody w organizmie dotyczy kobiet. Są okresy w ich życiu gdy czują się ociężałe, oraz opuchnięte. Taki stan jest skutkiem zmian hormonalnych. Znakiem tego, że cierpimy na zatrzymanie wody w naszym organizmie są ciągłe wahania wagi. Waga może wzrastać i spadać z różnicą dwóch a nawet trzech kilogramów. Nasz organizm zatrzymuje wodę i nie jest sprawą prostą, aby pozbyć się tej dolegliwości. Jak wszystko wymaga to cierpliwości i systematyczności w działaniu. Może to być również proces długotrwały. Jeśli pozbędziemy się wody z organizmu będziemy mieli zgrabniejszą sylwetkę, lepsza kondycję fizyczną i lepszy wygląd zewnętrzny. Głównym winowajcą z którego powodu woda zatrzymuje się w organizmie jest sól. Ci z nas którzy nie mogą funkcjonować bez dobrze posolonych potraw mają wyjście którym jest zakup soli o obniżonej zawartości sodu. We wszystkich przekąskach typu chipsy, paluszki, orzeszki, krakersy i inne, występuje duża zawartość soli. Z przekąsek takich trzeba zrezygnować lub ograniczyć znacznie ich spożywanie na co dzień. Jako przypraw najlepiej używać ziół które również mają słonawy posmak. Są to: pietruszka a raczej jej nać, koperek, bazylia, tymianek. Zioła te maja również działanie moczopędne. W diecie w której jest mała ilość soli należy tez wyrzucić częściowo z jadłospisu nabiał takiego typu jak żółte sery, sery wędzone. W diecie powinno znaleźć się dużo artykułów spożywczych takich jak kasze jaglane, kasze gryczane, ryby, owoce i warzywa, zioła i aromatyczne przyprawy.

Bezpieczny dom dla domownika w starszym wieku
Bezpieczny dom dla domownika w starszym wieku

Dom w którym mieszka starsza osoba musi być dostosowany do jej potrzeb.
Potrzeby starszych ludzi dotyczą bezpieczeństw. Zdrowie osób w podeszłym wieku często nie pozwala wykonywać wielu czynności. W sypialni warto postawić blisko łózka krzesło na którym będzie można się rozbierać i ubierać na siedząco. Ze względów zdrowotnych osoby starsze nie są w stanie niekiedy wykonywać tej czynności stojąc. Jeśli w domu są schody to powinny one być zabezpieczone. Konieczne są barierki przy schodach, dobrze jak mamy możliwość zamontowania poręczy, barierek z obu stron schodów. Osoba starsza może cierpieć na zawroty głowy, a wtedy schodzenie po schodach może być dla niej niebezpieczne. Wracając do sypialni to w zasięgu osoby lezącej powinien znajdować się włącznik światła. Wtedy, gdy stan osoby starszej tego wymaga zamontować można w pobliżu elektroniczny sygnalizator . Mam na myśli coś w rodzaju alarmu jakim się wzywa pielęgniarki w szpitalu. W kuchni zawsze powinien panować porządek. Dobrze jeśli podłoga w kuchni jest antypoślizgowa. W kuchni osoby starszej wszystkie produkty i urządzenia powinny znajdować się w zasięgu jej ręki. Nie dopuszczalne jest, aby osoba w starszym wieku korzystała ze stołka bądź tez drabinki. Takie działania mogą grozić upadkiem, a połamane kości osób nie goja się tak łatwo i szybko jak u ludzi młodych. W domach gdzie mieszkają starsze osoby nie może być dywanów z postrzępionymi brzegami, chodników, podniszczonych, nierównych płytek podłogowych. Nie dopuszczalne jest, aby przewody elektryczne mogły przeszkadzać w chodzeniu, należy je ukryć.